Warszawskie Ciepło

Warszawskie ciepło to gra miejska, która odbyła się 3 września 2011 roku w ramach projektu informacyjno-edukacyjnego.

Projekt był prowadzony przez Vattenfall Heat Poland oraz Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej przy wsparciu Urzędu m.st. Warszawy. Uczestnicy gry, przemierzając ulice stołecznego Śródmieścia, mieli za zadanie wcielić się w rolę Jana Ciepłego, bohatera naszej opowieści. Ich zadaniem było skompletowanie elementów miejskiej sieci ciepłowniczej. Służył temu nietypowy system punktacji. Mianowicie za każde dobrze wykonane zadanie, gracze otrzymywali od animatorów kafelek-naklejkę, przedstawiający jeden elegant sytemu cieplnego. Na koniec gry, wykorzystując zdobyte elementy, musieli podłączyć jak największą ilość budynków na planszy miasta.

W tym celu dwadzieścia pięć zespołów zaopatrzonych w mapy ruszyło spod pomnika Mikołaja Kopernika na poszukiwanie animatorów-agentów, którzy mieli dla nich niecodzienne zadania związane z racjonalnym gospodarowaniem ciepłem i miejską siecią ciepłowniczą w Warszawie.

Centrum Nauki Kopernik, ogrody Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Plac Powstańców Warszawy, Rotunda czy Zachęta - to tylko niektóre z miejsc, w których uczestnicy mogli zdobyć cenne punkty.

Spragnieni wyzwań warszawiacy na trasie gry mieli do wykonania piętnaście zadań głównych. Wykrycie nieszczelności powodujących ubytek ciepła w pomieszczeniu przy pomocy przenośnego detektora ciepła, rozwiązanie zadania matematycznego, którego wynik stanowił klucz do skrytki ze wskazówkami, czy nakręcenie krótkiego klipu promującego projekt „Warszawskie Ciepło" - to tylko niektóre z zadań, z którymi mogli zmierzyć się uczestnicy naszej zabawy.

Ponadto gracze mieli możliwość zdobycia cennych punktów dzięki wykonaniu zadań dodatkowych, które miały na celu motywować zespoły do stałej aktywności, a także zwiekszać dynamikę i atrakcyjność gry. Zadania dodatkowe były przekazywane uczestnikom w trakcie zabawy w różnych momentach m.in. poprzez system SMS Api.

Po niemal trzech godzinach intensywanej gry, zespoły ponownie spotkały się pod pomnikiem Mikołaja Kopernika, aby zliczyć punkty i usłyszeć werdykt. Zwycięzcy otrzymali aparaty fotograficzne, a kolejne dwie drużyny odebrały nagrody pocieszenia – gry planszowe „Wysokie napięcie" oraz ekologiczne zegarki zasilane wodą.